http://blogroku.pl/2013/kategorie/ulica-i-dom,5h3,blog.html

Liczba wyświetleń

czwartek, 7 listopada 2013

Być Jak Dziecko


W moim Mieście trwa właśnie największa w Polsce wystawa budowli z klocków LEGO.
Byłem, zobaczyłem, zwariowałem. I naprawdę poczułem się jak małe dziecko, z wypiekami na twarzy zapatrzone w te wszystkie cuda zrobione z klocków.
W czasach mojego dzieciństwa klocki były sześcianami z drewna polakierowanego i oklejonego kalkomanią. Cóż, toż to już Prehistoria :P

A wracając do wystawy.
Główną ideą powstania wystawy jest zaprezentowanie budowli i makiet o niespotykanej formie i wielkości, których w codziennych, domowych warunkach nie udałoby się stworzyć.
 Można zobaczyć zatem konstrukcje sięgające 1,5 metra wysokości oraz takie, które składają się ze 100 tys. elementów czy zajmują kilkadziesiąt m2 powierzchni.
Eksponaty prezentują zarówno postacie, miejsca i wydarzenia znane z bajek czy filmów, jak również sceny historyczne oraz budowle znane na całym świecie.
Jedną z perełek jest niewątpliwie makieta Lego City o wielkości 25 m² z częścią mieszkalną i lotniskiem. Jest sporo sporo budowli unikatowych, takich jak mistrz Yoda z Gwiezdnych Wojen, budynek opery w Sidney czy Tadż Mahal. Wyjątkowym dodatkiem są także budowle autorskie, m.in. bitwa morska pod Oliwą czy scena bombardowania katedry z gry War Hammer.
Na wystawie coś dla siebie znajdą także miłośnicy nowoczesnych technologii. Wśród eksponatów jest bowiem seria zaprogramowanych robotów, które reagują np. na ruch oraz seria Lego Technics.

Zapraszam do fotorelacji

Zapraszam Was do zwiedzenia wystawy bo warto. Zwłaszcza że możecie połaczyć to z grami i zabawami w Galerii Sfera z okazji 50 lecia urodzin Bolka i Lolka :D  Od 17 do19 listopada  cała galeria będzie poświęcona tym urwisom :)




ps.
A co pochwalę się ;)
Właśnie kończę robić ten wpis i dostaję maila z jednego z trzech największych polskich serwisów. Dodam że piszę tam na ich zaproszenie dopiero od 20 października.

"Witaj
Redakcja uznała, że Twój artykuł był jednym z najlepszych w październiku. Prosimy o dane do korespondencji oraz przybliżenie gustów muzycznych i literackich, postaramy się dopasować do nich nagrodę.
W imieniu redakcji ............pl"

30 komentarzy:

  1. Gratulacje Mistrzu :D
    a co do wystawy... mam uraz do Lego jak musiałam je wyciągać ze swoich stóp.. i pośladków...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, biedne pośladki i stopy Twoje :P
    Trzeba było uważać, a nie klocki dziecku masakrować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klocki lego były manią mojego syna - budowal wg schametów a potem sam - konstruowała super budowle, chetnie porwałabym go na taką wystawę ale cóż ...km... :)

    Gratuluje wyróżnienia!!! :)))))
    Dalej podbijaj świat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie kilometry ? To rzut beretem od Ciebie.
      Ten vw ogórek specjalnie dla Ciebie :P

      Usuń
  4. Jakbym z Młodym na taką wystawę poszła, to do domu przyszłabym z debetem chyba. Wspaniałe zdjęcia. Kawał dobrej roboty z tymi klockami. ktoś miał frajdę, gdy je układał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Źle się robi zdjęcia przez szkło, przeszkadzają refleksy. Wyobrażasz sobie 100tys. klocków na jedną budowę ? :)

      Usuń
  5. A, i oczywiście gratuluję wyróżnienia i najlepszego tekstu w październiku. A mógłbyś powiedzieć , o który chodzi? chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem z Ciebie dumna:) gratuluje, i nie powiem baaaaardzo zazdroszczę:)

    uwielbiam Lego, z chęcią bym się wybrała, gdybym miała czas, pieniądze, auto i trochę bliżej;)

    niestety nie mając żadnej z tych rzeczy, będę z rozdziawioną miną oglądać fotorelację:) za którą z góry dzięki:) wiesz jak dopomóc człowiekowi w biedzie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasu to Ty masz dosyć sporo ;)
      Podobały się zdjęcia ?

      Usuń
    2. No właśnie ostatnio coś kiepsko z tym czasem u mnie. Rzuciłam się w wir pracusiowy. A jak nie pracuje to pije i pisze książki w mojej samotni:)
      W końcu stanę się karierowiczką z zimnym sercem, i staropanieństwem u boku;)

      a zdjęcia super:) podobały się.

      Usuń
    3. I tańczysz w samotności słuchając Beatlesów. Byle do grudnia ;)

      Usuń
  7. w sumie dobrze, że się kolegujemy blogowo, będę się chwalić, że Cię znam;)

    po nitce do kłębka:D:D:D ahahahaha:) sama się sobą rozbawiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję! A co do wystawy, to myślałem o tym, ale ten cholerny żołądkowy wirus... Chociaż może się jeszcze przed dziewiętnastym uda zobaczyć ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Do 19 są obchody urodzin Bolka i Lolka. Wystawa budowli z klocków LEGO jest do końca grudnia :)
      Życzę zdrowia ! :)

      Usuń
  9. Gratuluję:) Fajnie jest zostać docenionym:)

    zagubiona

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaskoczenie totalne bo to był pierwszy artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tym bardziej gratuluję. A jak to sie zaczęło?:)

      zagubiona

      Usuń
  11. Przez przypadek - dostałem zaproszenie ma maila, założyłem konto no i daję tam czasem teksty z bloga, troszkę przerobione :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to jakieś nowe doświadczenie, można sie rozwijać:)

      zagubiona

      Usuń
    2. Ja wystarczy zapału :) Ale nie powiem, połechtało ego moje :)

      Usuń
  12. Serdecznie gratuluję :)
    A co do wystawy, to zazdroszczę, chętnie bym sama poszła, a Córcia pewnie by oszalała gdyby to zobaczyła;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sam zwariowałem jak to zobaczyłem. Dzieci które tam widziałem oglądały wystawę z wypiekami na twarzy i z otwartymi ustami :)

      Usuń
  13. Chciałabym pokazać dzieciakom taką wystawę ale u nas wieś tańczy, wieś śpiewa ;) Może kiedyś się doczekam, fakt, ze dzieci się starzeją ale mam nadzieję, że dziećmi jeszcze chwilę pobędą i będę mogła jeszcze troszkę rozwijać ich wrażliwość. A tak w ogóle to gratki. :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję serdecznie.
    Swoją drogą to Bolek i Lolek to już dziadki są. Powinni ich pokazać jak wyglądają obecnie- może po jakimś liftingu są he he

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twórcą Bolka i Lolka był Władysław Nehrebecki. Postacie z kreskówki wzorował na swoich synach - Janie i Romanie Nehrebeckich, Jan zmarł latem tego roku, niestety.

      Usuń