http://blogroku.pl/2013/kategorie/ulica-i-dom,5h3,blog.html

Liczba wyświetleń

środa, 2 października 2013

Bolek, Lolek oraz Reksio cz. I

Słów kilka o mieście Bolka, Lolka oraz Reksia, czyli o Bielsku-Białej, stolicy Podbeskidzia, moim mieście :)
To, że w bielskim Studio Filmów Rysunkowych powstały, jakże wszystkim znane, kreskówki dla dzieci, wie chyba każdy, kto je oglądał w dzieciństwie. To, że w Bielsku-B. powstał i był produkowany samochód PF 126p, popularny "maluch" też wie każdy. To, że na bazie FSM powstała, pierwsza w  Polsce, fabryka Fiata, też wie każdy. Ale nie każdy już może wiedzieć, że z Bielska-Białej wywodzą się, znani Wam z mediów, Polacy.

Kolejność przypadkowa.

- Jerzy Stuhr, wybitny polski aktor, reżyser i pedagog w latach młodości mieszkał i uczył się w Bielsku-B.,  chodził do Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego w B-B.


- Zbigniew Preisner, słynny kompozytor muzyki filmowej, urodził się w Bielsku-B.



- Barbara Bursztynowisz, aktorka filmowa i teatralna, znana szerokiej publiczności z serialu Klan, urodziła się w B-B i chodziła tutaj do Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Asnyka.



- Urszula Dudziak, światowej sławy wokalistka jazzowa urodziła się w Straconce - dzisiaj dzielnicy B-B.


- Dominika Gawęda, wokalistka grupy Blue Cafe urodziła się w B-B i ukończyła tutejsze Liceum Artystyczne im. Stanisława Wyspiańskiego.


- Piotr Fijas, jeden z najbardziej znanych polskich skoczków narciarskich również urodził się w B-B.


- Stanisław Janicki, reżyser, krytyk filmowy, pisarz i dziennikarz mieszkający w Bielsku-Białej. Prowadził popularny cykl "W starym kinie".






- Maria Koterbska, jej piosenki: Karuzela, Złoty pierścionek, Serduszko puka w rytmie cza-cza, Parasolki, Augustowskie noce do dzisiaj zna i nuci cała Polska. Podobają się, bo są lekkie, żartobliwe i mówią o miłości. Teksty dla niej pisali m.in.: Wojciech Młynarski, Jeremi Przybora i Agnieszka Osiecka. Urodziła się w B-B i mieszka tutaj. W Bielsku-Białej działa Bielska Piwnica Artystyczna pod patronatem Marii Koterbskiej.






- Renata Przemyk, urodzona w B-B,  piosenkarka i kompozytorka. Wszyscy znają jej piosenkę "Babę zesłał Bóg"






- Bohdan Smoleń, aktor, satyryk, artysta kabaretowy. Urodził się w Bielsku-Białej.






- Krzysztof Stroiński, aktor teatralny, filmowy i telewizyjny. Chodził do bielskiego Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika.






Jacek Lech, urodzony w B-B, piosenkarz, wokalista zespołu Czerwono-Czarni.

W cz.II przedstawię Wam, co warto o B-B wiedzieć, gdzie warto pójść i co warto zobaczyć :)



 Edytowano:
ps. nasza koleżanka, Anka Calm down, sugeruje że, podobno, urodziła się też w B-B  Marilyn Monroe;)

18 komentarzy:

  1. Hmm,fajnie mieszkać w mieście, w którym tyle sławnych osób się urodziło. I jeszcze ten "Maluszek", czy Reksio, którego synek mój ogląda (na marginesie - mówiąc zdecydowanie "Reśko";D ).No i powiem szczerze, że bardzo jestem ciekawy drugiej częśći.

    PS. Teraz w pracy komentarz wpisałem - więc to chyba kwestia mojego tab(o)letu, któremu znów się wydawało, że wie lepiej ;). Maila mojego, proszę, zignoruj ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reśko, haha, tak nazwanego Reksia jeszcze nie słyszałem, dzieci mają fantazję ;)
      Maila nie otrzymałem, ale chyba wszystko przede mną ? :)

      Usuń
    2. A wysłałem maila, pod adres gmailowy... Może wylądował w spamie? Ale nie ma znaczenia, pytałem o te komentarze, które jak widać ;) działają w pełni, więc pewnie była to kwestia mojego tabletu.

      Usuń
  2. uzupełniam listę:

    Ktoś - bloger :DDDDDDDDDD

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładna elita :D Renata Przemyk - ją po prostu kocham :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ktosiu reklama??
    czyżbyś Nas zapraszał do siebie?? :)
    p\s. wk**** mnie dodawanie tutaj komentarzy :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczegóż to Cię wk....a ? :)
      Reklama ? Nie, nie, chcę Wam troszkę przybliżyć B-B i Beskidy :)
      Naturalnie że zapraszam :D

      Usuń
  5. A no bo na blogi wchodzę z prywatnego profilu.
    żeby mój M. nie dostał zawał podczas sprawdzania mojej historii
    no i za KAŻDYM razem muszę wpisywać to samo.
    Jestem leniem :)
    a wiesz, ze nigdy nie byłam w twoich okolicach??

    OdpowiedzUsuń
  6. No leniuszek :D, zakochałabyś się w B-B, znam osoby które nawet tutaj się przeprowadziły, dlatego że im się podoba. Przynajmniej wpisami przybliżę Ci Bielsko-B. Dzisiaj druga część :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham BB!
    Kremy BB :P
    Bardzo fajny post. :) Ja na końcu umieściłabym Marylin Monroe. Tak dla zmyłki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla zmyłki ? a jak uwierzą ? sie będę tłumaczył :P

      Usuń
  8. o ileż to osób od Wac pochodzi ;) no i na pierwszym miejscu Ty oczywiście powinieneś się znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. pochlebiasz mi (rumieniec), i dziękuję (drugi rumieniec) :P

    OdpowiedzUsuń
  10. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this matter
    to be actually something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and extremely broad for me.

    I'm looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

    OdpowiedzUsuń