http://blogroku.pl/2013/kategorie/ulica-i-dom,5h3,blog.html

Liczba wyświetleń

piątek, 25 października 2013

Komu potrzebna jest zmiana czasu ?

No właśnie, komu potrzebna jest zmiana czasu i co z tego wynika ? 
Podobno to dla oszczędności energii elektrycznej ale...
W czasach kiedy cała Polska była objęta stopniami zasilania miało to jeszcze jakiś sens. Bo były to czasy kiedy elektrownie nie wyrabiały z produkcję energii elektrycznej, zakłady zużywały jej coraz więcej co skutkowało czasowymi wyłączeniami bądź ograniczeniami w dostawie prądu do gospodarstw domowych. I tu się można zgodzić ze zmianą czasu z letniego na zimowy i odwrotnie. Jakieś tam oszczędności były.
No ale teraz ? Zysku żadnego a kłopotów od groma przecież. My jakoś tam się przestawimy, choć też nie bez małych kłopotów, no ale dzieci ? Jak takiemu dwulatkowi wytłumaczyć że musi pójść spać wcześniej niż zazwyczaj, przecież będzie marudził przez tą godzinę bo organizm już przywykł przez te pół roku do zasypiania o jednej porze ? Albo przez te pierwsze dni wiosny budzenie dziecka o godzinę wcześniej ? Niewyspane i marudne będzie.
Największy problem jest jednak ze zwierzętami domowymi, które są wyprowadzane na spacer o jednej porze, karmione o jednej porze.  Jak pieskowi wytłumaczyć - trzymaj kupkę jeszcze godzinkę dłużej ? Oczywiście można pieska wyprowadzić godzinkę wcześniej tylko wtedy my śpimy o tą godzinę krócej :P
Poza tym zwierzęta mają zegar biologiczny bardzo mocno rozwinięty i jeżeli są wyprowadzane zawsze w tych samych godzinach to o tej porze już siedzą pod drzwiami wyjściowymi.
I największa paranoja związana ze zmianą czasu to kolej i inne nocne środki transportu sieciowego. Z niedzieli na poniedziałek o godzinie 3 rano pociągi muszą się zatrzymać w szczerym polu, bądź na stacji, jak tak trafią, na godzinę żeby na następnej stacji być zgodnie z rozkładem jazdy.
Niektóre kraje nigdy nie wprowadziły czasów letnich i zimowych, część tych co kiedyś wprowadziła już zrezygnowała z tego utrudnienia, bo tak to trzeba nazwać. A w Polsce jak to w Polsce, rządzącym nie w głowie takie bzdury jak likwidacja nikomu nie potrzebnych, utrudniających życie przepisów.



__________________________________________________________________

Matka wchodzi do pokoju dzieci i widzi swojego dwu i pół letniego syna z malutkim chomikiem w zaciśniętych rączka.
- Michałku co robisz ?
- Cichasiek cima chocićka i chociciek lobi pi pi pi pi jak bememka [Michałek trzyma chomiczka a chomiczek robi pi pi pi pi jak beemka]  :)


źródło obrazka
http://s1.fbcdn.pl/1/clubs/67031/data/images/n/963f755c311a91b5ec13821452fd4fb5.jpg

51 komentarzy:

  1. Oj tam zwierzęta! Ludzie muszą się martwić o własne dywany he he, a ja tam lubię dłużej pospać, lubię też miasto nocą. Znaczy się lubiłam jak mieszkałam pod Warszawą. Wchodziłam na 11 piętro bloku, w którym mieszkałam i podziwiałam panoramę stolicy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmaina czasu nie przeszkadza w oglądaniu panoramy miasta nocą :P
    A na wiosnę trzba wstawać o godzinę wcześniej i koniec spanka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest różnica zobaczyć panoramę o godz. 17-tej w zimę, i latem :D Bo nocą nocą to uwielbiam spać :P

      Usuń
    2. To sobie pójdziesz o 18 i też będzie ciemno :D

      Usuń
  3. A kiedy jest zmiana czasu??? Już zapomniałam, że taka głupota w ogóle funkcjonuje. Pewnie zniosą to, gdy jakiś ważny polityk postoi w nocy w niedogrzanym pociągu w polu...

    OdpowiedzUsuń
  4. No tak, jak któregoś z nietykalnych dotknie to osobiście pewnie zniosą durny przepis :)
    A czas cofamy z godziny trzeciej na drugą w najbliższą niedzielę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tak, dzięki :-) Poprzestawiałam część zegarków w domu, w samochodzie, w urządzeniach, a część nie, bo nie miałam czasu. I przez to miałam dziś takie zamieszanie, że już momentami nie tylko nie wiedziałam, która tak naprawdę jest godzina, ale w ogóle jaka jest pora roku ;-)

      Usuń
    2. No jak to jaka ? U mnie wiosna za oknem, nawet stokrotki i kaczeńce kwitną na łące :D

      Usuń
  5. to już? nie dawno było godzinę do przodu.....ale ten czas wieje..oj :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. za to w knajpie można się zagubić na godzinę nocną, godzina za free hahahahaa,

      Usuń
    2. dokładnie, godzina za free :D

      Usuń
  7. prawie bym zapomniała. zawsze mam rano problem, bo nie mam zegarka w pokoju i nie wiem, czy mój telefon zmienia sobie godzinę automatycznie.. nigdy nie umiem zapamiętać. :D to już kolejna zmiana czasu, o której się tak głośno mówi, że jest bez sensu, więc myślę, że to kwestia czasu żeby znieść ten durny wymysł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszyscy mamy taką nadzieję. Tylko kto to wie co masi "wspaniali" politycy zrobią ? ;)

      Usuń
  8. Są kultury gdzie w ogóle nie ma potrzeby zajęcia się czasem bo takie coś nie występuje w ogóle. Tam się żyje od świtu do nocy. I tyle. Prosto i nieskomplikowanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo takie sztuczne ustalanie czasu nikomu do niczego nie jest potrzebne. Prawda ? :)

      Usuń
  9. Ja pamiętam tylko właśnie jak to mam Córce wytłumaczyć ... Normalnie to wstaje o szóstej, aż się boję jutra ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna chyba zaleta wynikająca z zimowej zmiany czasu to taka, że można bezkarnie godzinę dłużej w knajpie ze znajomymi zostać :D

      Usuń
  10. mi mąż przypominał kilka razy bo na mnie nie robi to nigdy wrażenia. Jedynie tak jak piszesz dziecko nie przestawi się tak na zawołanie. więc na przymus trzeba będzie go przetrzymać dzisiaj wieczorem (niedziela).

    OdpowiedzUsuń
  11. A mojemu kotu zmiana czasu nie przeszkadza. I tak pół dnia przysypia. ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koty zawsze chodzą swoimi drogami, co tam dla nich jakaś zmiana czasu :D

      Usuń
  12. No właśnie, kiedyś może i miało sens, ale aż to tylko nonsens i kłopoty, bo trzeba pamiętać, przestawiać wszystkie zegary i w ogóle. Nonsens.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że znacznie więcej absurdalnych przepisów by się znalazło.

      Usuń
  13. A ja tam lubię zmianę czasu ; ) Chociaż raz można się dłużej wyspać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No chyba że zmiana dotyczy czasu z zimowego na letni, wtedy o godzinę krócej pośpisz :D

      Usuń
  14. Wydaje mi się, że zmainy czasu wynikają z faktu skracającego się dnia kosztem nocy ... Chyba nie jestem w błędzie, a jak jestem to mnie popraw, bo z tym czasem to też mam małe zamieszanie w głowie..
    Cofając zegarek z 3 na 2 wydłużamy sztucznie dzień - dłużej jest jaśniej - tak na mój mały kubusiowy rozumek ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasny dzień trwa tyle samo :D
      Po cofnięciu zegarków z trzeciej na drugą rano szybciej jest jasno, popołudniu szybciej się ściemnia. Żadnej korzyści a wiele problemów :)

      Usuń
    2. Nic innego, tylko trzeba nam do tego przywyknąć....
      Cóż pędzę wykorzystać pozytywną energię i tego też Ci życzę
      Pozdrawiam poniedziałkowo
      http://eksperyment-przemijania.blog.onet.pl/

      Usuń
  15. Ja jestem tak zamotana, że i tak wszystko mi się myli, także:) Nie odróżniam soboty od poniedziałku, nie wiem czy jest październik, a już w ogóle nie patrzę na godzinę. Nie, jednak patrzę, jak wychodzę do pracy...skłamałam. Wiem, tylko kiedy jest 10 każdego miesiąca, bo wtedy dostaje pieniążki. Żyję więc zdarzeniami.:) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zazdroszczę Ci tego luzu, nie zwracania uwagi na czas który goni nas coraz szybciej. Tak żyją ludzie bez stersów :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak żyją ludzie, którzy mają nierówno pod sufitem;) trochę szaleństwa nikomu nie zaszkodzi, ja mam w nadmiarze, mogę rozdawać;)

    OdpowiedzUsuń
  18. W takim razie podziel się swoim "szaleństwem" ze mną. Mnie stale brakuje czasu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysyłam do Ciebie ogromną jedną emocję, wypełnioną szaleństwem :)

      ale nie odpowiadam, za to co się ewentualnie będzie działo;)

      Usuń
  19. Ja też nie rozumiem,po co ta zmiana czasu.Nawet nie umiełam pospać godziny dłużej:)

    zagubiona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Parę dni tak pewnie będzia. A na wiosnę powtórka :)

      Usuń
  20. Ta zmiana czasu nie wpływa na mnie dobrze, zdecydowanie odczułem tę "zmianę" w postaci dziwnego zmęczenia i zamulenia.

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak to po co była ta zmiana czasu?! Żebym sie w końcu wyspać mogła :D temat zdaje się wyczerpany. Nie będe pisać :( ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I wyspałaś się z soboty na niedzielę ? ;) Co znaczy nie będę pisać ?

      Usuń
  22. Kiedyś zmiana czasu była tłumaczona oszczędnością świec. Nie wiem jak jest teraz:) cześć krajów na świecie już z tego zrezygnowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zrezygnowali z durnych przepisów. Na dzień dzisiejszy brak w tym jakiegokolwiek sensu.

      Usuń
  23. Mimo, że była zmiana czasu na lepsze, bo zyskaliśmy godzinę, to czuję się od niedzieli jak koń po ruskim westernie. Zmęczona jestem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha, znam to powiedzonko ale w innej wersji - wy...ny jak koń po westernie :D
      Dojdziemy do siebie z czasem. A na wiosnę powtórka, w tą gorszą stronę ;)

      Usuń
  24. Podziwiam to, jak matka potrafi zrozumieć swoje dziecko kiedy ono mówi po swojemu :)

    A zmiana czasu jest straszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie rozmowy trzeba samemu usłyszeć, wtedy dają wiele uciechy :)

      Usuń
  25. Jak dla mnie, to w tę stronę mogą sobie przestawiać, w drugą nie bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Zmiana czasu na zimowy niesie ze sobą pewne zagrożenia, ma też negatywny wpływ na nasze życie. Oprócz znanych niedogodności w postaci rozregulowania zegara biologicznego i rozkładów jazdy, dochodzi też wzrost liczby włamań i kradzieży. Więcej w artykule na https://dobytek.pl/zmiana-czasu-na-zimowy/

    https://dobytek.pl/

    OdpowiedzUsuń